Obesvarade e-brev

Om man skriver två gånger inom en vecka till en företrädare för ett företag, som vill ha en som kund utan att få svar, hur skall det tolkas? Breven skrevs i våras.

Ett par dagar efter midsommar ringde jag chefen på nämnda företag och bad om en ny offert på ett jobb som skall utföras här hemma. Det skulle vara för tidskrävande för honom, var det första beskedet som jag fick. Men efter att jag sagt att jag faktiskt hade stort förtroende för hans företag, ändrade han sig direkt och lovade ge mig en ny offert. Jag nämnde då inget om mitt missnöje med de obesvarade breven.

Drygt en månad har nu gått sedan löftet gavs, men någon ny offert har jag ännu inte inte fått.

Nu skall jag skriva igen till företaget och påminna om löftet. Får jag inte svar på detta mitt tredje brev heller, torde väl det ska tolkas som om man inte alls är intresserad av mig som kund. Eller är det bara ett uttryck för ett dåligt skött företag?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.