Mer om Vännäs e-posthantering
Mitt förra inlägg om Vännäs kommuns hanterande av e-post har nu lästs av drygt 400 personer. Det kan bara tolkas som om frågan är viktig och kanske också som ett tecken på att fler än jag är missnöjda över kommunens sätt att följa förvaltningslagen.
Jag har därför ägnat litet tid att ta reda på saker direkt på ansvarigt håll i kommunen. Kommunen anser sig inte av en något oklar anledning kunna kommentera blogginlägg. Därför kanske detta inlägg till en del kan ses som en kommentar från kommunen.
Sedan 2018-11-13 finns en handbok utarbetad; ”Handbok i kommunikation och service för Vännäs kommun”. I den behandlas ett antal frågor i ämnet på ett uttömmande sätt och då förstås även hur inkommande e-post skall hanteras. Här visas ett avsnitt i handboken (en bild från handboken, som jag inte kan markera och inte ens sätta citationstecken omkring) :
För dem som skriver e-brev till kommunen är denna formulering i handboken verkligen betryggande, men förstås bara om den nått alla chefer och andra i kommunen med e-postadress och sedan förstås efterföljs.
Senaste kommentarerna