”Bättre förr i tiden…”

Jag blir då och då påmind om saker som var bättre förr i tiden. Tämligen direkt inser jag dock hur mycket som ändå är mycket bättre i dag. I dag blev jag dock påmind om en sak, som tvivelsutan var så mycket bättre förr.

Från den 1 september kommer en fjärde covid vaccination att erbjudas oss äldre. Men då befinner vi oss i USA. I förmiddags försökte jag därför per telefon nå någon som kunde svara på frågan, om det var möjligt att denna tredje boosterdos redan före den 1 september. Jag ägnade minst 45 minuter att per telefon försöka ta reda på detta. Det var dock helt omöjligt.

Min egen hälsocentral hade ”slut på tider” och bad mig vänligt återkomma nästa helgfria dag. Hur i all sin dar kan man ha slut på tider att svara i telefon? Slut på tid för det inträffar väl först när hälsocentralen stänger för dagen? Alla som försöker ringa, är ju inte ute efter att boka tid för besök.

På den ”gamla goda tiden” kunde man ringa hälsocentralen, apoteket, olika myndigheter m.fl. andra bemannade ställen och direkt få svar. Nu skickas man hit och dit genom olika knappval och när man efter lång väntan till sist kommer ”fram” får man veta att det är stängt eller att det är ”slut med tider”.

Just i detta avseende VAR det definitivt bättre förr. Att det är som det är har förstås många orsaker, dit nog främst alla tekniska ”framsteg” hör.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.