Transportstödet

Idag blir en helt annorlunda dag än jag planerat, jag kommer att vara nerbäddad med en besvärlig hosta och hög feber. Det gäller nog alltid att ta det llite ugnt när man har feber så det inte stöter till något.

När det gäller mitt förhållande till Telia så är deras budskap – felregistrering. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det och hur i alla fridens dagar man kan registrera ett abonnemang på en person så där utan vidare. Det är väl meningslöst att lägga ner mera tid på detta men de får lägga in en spärr så att ingen kan beställa via telefon. Bara jag ska kunna beställa genom besök på en butik. Få se om dom lyckas med detta.

Sedan tycker jag det är tråkigt när Sven-Olof Edvinsson skriver insändare och inte håller sig till sanningen när han kommentar min insändare om transportstödet. Jag nämnde inte med ett enda ord att jag ville begränsa stödet för de mindre företagen, så det är inte sant. Däremot handlade mina artiklar om det tak på 15 miljoner som finns i förslaget. Jag sa också att Maud Olofsson därmed kan vara ett hot mot Volvos utbyggnadsplaner. Vid förra investeringen sa Volvo att just transportstödets återinförande var viktigt. Man fick dessutom investeringsstöd från Nutek, så är det. De miljoner som fattas för att kunna ha kvar transportstödet är inte mycket pengar i budgeten. Det har varit bättre med ökade anslag istället för vissa skattesänkningar. Volvo är en mycket viktig aktör i Umeå, och generellt måste det vara bättre att satsa på befintliga företags utveckling än att satsa pengar på hushållsnära tjänster. Jag och Göran Jonsson, metalls förre ordförande, lyckades övertyga den förra regeringen om transportstödets betydelse för svensk industri. Det är det viktigaste stödet för att utjämna villkoren för företag som ligger långt från den s.k. marknaden.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.