EU medlemskapet orsaken till Kvarkentrafikens död

EU medlemskapet orsaken till Kvarkentrafikens död.
Det är det som är sanningen för då upphörde taxfree. På sträckor från Stockholm går man via Åland där taxfree finns kvar.

Nu gäller det att regeringarna tar ansvar och ser till att det finns en båt som klarar av att vara E12 tills den fasta förbindelsen kommer. Jag erkänner att den Socialdemokratiska regeringen hade samma okunskap om trafikens betydelse för näringsliv och att båda regeringarna inte vet att trafiken via Åland subventioneras via att de har taxfree.

Volvo har transporter som behöver gå över Kvarken liksom SCA det är fullständigt vansinne att detta gods ska gå runt över Haparanda miljömässigt och då kommer även kostnader till för samhället i form av transportstöd.

Vem kunde troatt EU medlemsskapet skulle göra att den fria rörligheten upphörde mellan Västerbotten och Österbotten med angränsade län Jag uppmanar den Svenska regeringen att diskutera en lösning med den finska och lär er vilken betydelse trafiken har för regionernas utvecklas. Vi är också beredda från Vasa och Umeåatt delta.

Det här hade inte varit något problem om taxfree varit kvar så vill ni införa den igen så kan vi acceptera detta.

Det hade inte heller skettom inte Sverige förlorat Finland i kriget mor Ryssland

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.