Fortsättning på helgen och mer bilder

 

Här kommer fortsättningen från helgen.
 
När regnet slutat falla från skyarna och dom tagit fram "Torkel", ja jag tycker att den ska heta så, en STOOOR tork maskin som dom använder för att torka banan med, även bilar har dom som kör fram och tillbaka för att värma upp och torka asfalten, så gick jag till sekretariatet och frågade om jag skulle få köra min vända då jag aldrig hann fram till burn out gropen, och ja, det skulle jag visst få göra.
Torkel
 
Emilie hade ju inte heller hunnit iväg så jag mötte henne. När jag startar bilen så låter det som om man slänger in en hink med järnskrot under huven, inte fräscht, det måste bero på tändningen, dessutom vrider sig fördelarlocket och att justera det för hand är ingen hit. Åke skruvade också upp tomgången så jag gled iväg i över 50km/timmen bara på tomgången. Då jag slängde in driven för att köra fram så fick jag hålla hårt i bromsen för att inte putta till Emilie. Kvalade in på en femte plats på reaktion men någonting spökar i bilen, den vill inte komma under 15 sekunder, nu spann jag bort mig i starten och det var ju inte till någon hjälp men…
 
Tillbaka vid bussen så satt vi och hoppades på att vi skulle hinna med en kvalresa till annars var det ju kört för mig, även för Tomas Jonsson med sin Chev malibu 65:a, som rödlyktade och Kent Sehlkvist med sin vw bubbla, som inte heller fått en tid under 15.
 
Emilie fick köra om sin resa då dom inte torkat bilen tillräckligt bra och spred vatten efter sig, för då blir det tydligen inga tider på displayen.
 
Jo, vi skulle få en repa till. Mera justeringar under huven och tips från höger och vänster. Kör fram och får möta denna ”sheriff” bil. Han sätter på blåljusen då vi gick i mål och han var precis i min döda vinkel så jag hann tänka alla möjliga tankar, att han kraschat och det blev utryckning osv., men när jag lutade mig framåt och tittade bakåt så såg jag vad det handlade om.
Sheriffen
 
Det är en juniorare som kör och därför behöver han inte komma under 15 sekunder. Jag vinner repan och är fortfarande kval femma men tiden på 15,72 är inte tillräcklig så jag är ute. Kent åker också ut men Tomas som har matjord i fickorna kvalar in som etta och är vidare. Han slutar som trea i high five point serien, tyvärr så kom han inte till final i Piteå för då hade han gått in som etta. Det var honom jag mötte på hösttävlingen ifjol och då kom han på andra plats och jag på tredje. Vinnare i ET Pro klassen blev Lars Sjölund med sin Dodge Dart 63:a.
 
Här följer nu lite bilder från hösttävlingen.
 
Jan Rhodin, vinnare i super gas i sin Camaro
Brällas tillhåll, Albin Frank kom på andra plats och mötte Joakim Janse i finalen i super comp. Dom lossade inte bilen förrän på söndagen.
Vad man kan vinna om man har lite tur
Parkeringen för åskådarna
Starplattan
Sörja och blöta
1:a parkett, eller?
Inga långa köer här inte
Nämen vem är det här?
Kent Sehlkvist vw
Lars Sjölund, vinnaren i ET Pro
Tomas Jonsson
Undrade om dom glömt ta med taket till markisen, eller så tyckte dom att det blåste för mycket för att sätta upp det.
Bra att ha om man har dåliga bromsar, ehhh, eller det kanske var om bilen går så j-kla fort att man behöver bromshjälp för att inte sluta sin resa ute i skogen.
Jeppe har en lättare lossning
Emilie Jonsson med en Dodge Demon
 
Etiketter: , , , , , , ,

2 kommentarer

Lämna ett svar till Lisbet Olofsson Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Maria Lundmark Hällsten