Kubbe Raceway 2010

Nu är vi hemkommen från en mycket trevlig helg i Kubbe. Vädret gick an och dom klarade sig från regn, det absolut mest irriterande var blåsten, men det har ju varit blåsigt hela våren så inte var det något förvånande.

Till dom som kom förbi och undrade vart vi hade Camaron så svarade vi att vi glömt den hemma, fast ingen trodde riktigt på det.

Lördagen bjöd på hela 9 kvalomgångar och det är mycket körning det. Albin Frank, som kör Super Comp, låg kvaletta efter lördagens omgångar och Mats Karlsson, i klassen Super Gas satte en dubbelnolla och kvalificierade sig till kval etta med den perfekta körningen. Tyvärr så åkte bägge två ut under söndagens eliminering. Emelie Jonsson, i bracket klassen, gick däremot vidare till final, men vi vet inte ännu om hon tog hem segern. Jag får återkomma med den informationen senare.

Här följer nu en hel radda med bilder både från lördagen och söndagen, håll till godo:

Etiketter: , , , , , , , ,

5 kommentarer

  1. Theresé Hällsten

    …men mamma… *suck* I Super Gas så är en dubbelnolla inte det som du tänker på… (och jag har berättat det förut, men säger det igen…)
    I superklasserna struntar man i reaktionstiden. (Klart man vill ha bra reaktion, men man kvalar inte på den.)Dubbelnolla är perfekt körning, från man startat tidtagningen till man kommit över mållinjen… 9,9000 sekunder. I bracket eller ET Pro heter det egentligen inte dubbelnolla, utan man har en perfekt gran. RT: 0,0000 sekunder. Att man säger ”dubbelnolla” kommer av att de gamla tidtagningar bara klarade tre decimaler.
    …för övrigt så vann Emilie.

  2. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Theresé Hällsten (2010-06-13 20:29)
    Jo jag vet och jag visste också att du skulle rätta mig 🙂
    Men kan du svara på detta. Hur kunde kvalettan, Jörgen Lundgren i Bracket, få möta kvaltrean, Emilie, och kvaltvåan fick en soloresa och gled in i final på en räkmacka, dessutom breakade han ut med en ½ sekund, jag trodde att det enda man kunde vara säker på i dragracing var att man åker ut om man kör för fort, men det gjorde inte den killen, + att kvalettan ska väl ndå ha nån fördel. Dessutom hade han enbart en tid från lördagen som understeg 10 sek, och på den resan rödlyktade han, men fick ändå tillgodo räkna sig den tiden, why?

  3. Mats K

    Hej Maria
    Kvalettan får möta kvaltrean när man kör Sportsmanstege och 2an 4an (Om det nu bara är 4 inkvalade men en del förvirrade arrangörer kör Prostege i Sportsmanklasser
    Det brukar stå i inbjudan vilken sorts stege som körs
    I Kubbe var det 4 inkvalade i Bracket se http://race.ulkhyvlers.net/resultat/kubbe2010/final%20qual/Bracket.pdf
    Och i en Solorunda får ma faktiskt brejka ut sig
    Så som jag ser det så vart det rätt 🙂
    Här finns Stegen http://race.ulkhyvlers.net/resultat/kubbe2010/stegar/Bracket.pdf
    MVH Mats 00 Karlsson
    PS Grattis till Emelie som dessutom Vann Best Appearing Crew

  4. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Mats K (2010-06-13 23:21)
    Jo hej Mats! Jag ringde upp Theresé igår och fick allt förklarat, det som blev knas var att dom inte var 4 bilar utan 3, därför en hade kört sönder, och har han inte talat om det för tävlingsledningen så…ja, du fattar. Hon pratade om haltande sportmansstege och då blir det ettan mot trean. Sedan blev det en viss förvirring då speakern sa att kvalettan ALLTID möter den med sämst tid, vilket inte stämde i detta fallet. Och jo,man får tydligen göra vad man vill i en soloresa, bara man tar sig över startlinjen, knäppt eller inte! Som sagt, man lär sig nåt varje dag 🙂

Lämna ett svar till Theresé Hällsten Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Maria Lundmark Hällsten