Monica Wahlström, Vännäs

wahlstrom.monica@gmail.com

Att beklaga sig formellt

Privat

Satt och fikade på en uteservering med några väldigt trevliga tjejer. Den låg vid Passeig de Gràcia, dvs, turiststråk av stora mått. Servicen var mycket dålig, t ex roffade servitrisen åt sig dricks som vi än inte hade lämnat, eftersom hon tog betalt för varje grej vi beställde (vi kom i omgångar och beställde i omgångar). När jag anmärkte på detta blev hon otroligt sur, och lämnade bara tillbaka en del av den åtroffade dricksen…

När vi verkligen hade ätit frukost så blev det en summa närmare 20 euro. Som sagt, vi var tre personer, och stället var dyrt enligt katalanska mått.

Vi bad att få betala med kort, vilket inte gick för sig. Jag bad att få prata med chefen. Stället serverade även luncher, så det var inte ett café bara. En annan tjej kom ut och sa att nej, det gick inte. Jag gick och tog ut pengar, och bad om ett ’klago-blad’.

Här ska alla ställen ha formulär som man ska kunna fylla i för att beklaga sig över något. Jag visste självklart att stället inte gjort något fel, men jag tyckte bara det var förfärligt att ett turistigt, dyrt ställe, mitt på Pg de Gràcia inte skulle acceptera kortbetalning, och därför fyllde jag i klago-fomuläret och skickade till kommunens konsumentavdelning.

Idag har jag fått ett brev från kommunen, där de tackat för mig medverkan!

Det känns åtminstone bra att ha pekat på saker som jag inte tycker är okej.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.