The never-ending story

Bussdjävlen var försenade IGEN i morse! Den här gången blev det 23 minuter av min dyrbara tid som Länstrafiken har slösat bort. Man jobbar 10-15 minuter övertid på jobbet nästan varje dag för att kunna bygga upp lite flextid på klockan men uppskattningsvis går 85 % av dessa flextimmar åt att täcka upp för bussförseningar. Problemen med busstrafiken kommer till synes att bli en never-ending-story och DETTA ÄR FULLSTÄNDIGT ORIMLIGT!!!!

Till råga på allt hade chauffören ingen aning, när jag ställde frågan, om hur det skulle gå till att bevisa förseningen för att kunna ansöka kompensation enligt resegarentin. Hon visste inte ens vilket nummer hon eventuellt kunde ringa för att själv anmäla förseningen! Det är förbluffande att chaufförerna tycks inte ha fått bra inskolning och att kundservice verkar vara ett minne blott. HALLÅÅÅÅ LÄNSTRAFIKEN!  Jag vill helst inte bli tvungen att köpa en bil så SNÄLLA FIXA DESSA PROBLEM!!!

2 kommentarer

  1. Lisbet Olofsson

    Vad jag känner igen mig i denna frustration. Jag åkte för några år sedan buss till möten i Umeå. Jag fick åka mer än en timme innan OCH DÅ KOM JAG FÖR SENT. Missade ett jobb och fick stå och skämmas.

    När det är bökigt ute med väder och vind – då gäller inte resegarantin. Man blir bara så trött och tänka på miljön är bara ett skämt.

  2. Peggy Sjöström

    Svar till Lisbet Olofsson (2012-01-24 13:25)
    Visst är det hemskt? Tur att vi har en flexklocka på mitt jobb annars skulle jag ha fått hjärnblödning av all stress p.g.a. förseningarna. Ja, jag förstår att resegaratin inte täcker vädret men KR kan inte skylla på vädret alla dessa gånger. Jag har åkt den här turen i 10 år och aldrig har jag upplevt så här många problem – oavsett vädret.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.