Petter Nilsson(SD)

Cykel, kollektivtrafik och biltrafik

Hade en principiell debatt under KF i dag kring en detaljplan.

En märklig debatt när en detaljplan ska tas. Tänkte egentligen låta bli ta den, men när MP tog upp ämnet kände jag följande:

Kan inte begripa varför MP (och för den delen V) lägger så förbaskat stort fokus på endast cykeltrafik.

Bilar och kollektivtrafik behöver väg. Och rimligen måste det vara principiellt viktigt att sörja för bra infrastruktur, och där är bra vägar en förutsättning.

2 kommentarer

  1. olle

    MP ser framåt i digitaliseringens värld, de ska nog teleportera människor i framtiden. De är ju ett flumparti så varför skulle de inte få för sig att detta är framtiden. Deras ideer utan konsekvensanalyser är rena vansinnet. De vill skydda en massa skog samtidigt som de ska använda den till allt.

  2. Lars

    Jo, MP, med den dyraste och mest ologiskt komponerade politiken, förnekar sig inte. När Stockholm för ett antal år sedan testade feministisk snöröjning i MP:s anda, så stannade tågen. Den feministiska snöröjningen hindrade reparatörerna att köra ut till växlar mm som krånglade… Samma med framkomlighet på vägarna, och gång och cykelvägarna. Nån ska hämta plogbilen, traktorn, saltbilen, och sandbilen mm. Troligen vill nån inte ta sig till snöröjningsredskapen med apostlahäst eller cykel i djupsnön mitt i natten, särskilt som dessa av bl.a. miljöskäl inte står parkerade nära bostäder utan i industriområden utanför stadskärnan. Dessutom är det färre som väljer cykel eller går när det är dåligt väder, de tar hellre buss eller bil. Att erbjuda buss kunna åka bil vid dåligt väder elle om nån lider av nån krämpa eller inte frisknat helt än efter något är ju också nåt som kan göra att folk ids köpa cykel och cykla när det är bra väder, i stället för att ex.vis köpa årskort till bussen och åka buss jämnt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.