Nu har kanske Ammarnäsvägen en chans! Varför berättar inte Radio Västerbotten om detta?

Åsa Torstensson fortsätter att övertyga. Hon lyckas ny skrapa loss mer pengar till vägunderhållet och lite järnvägar + 1,5 miljarder. I dessa sifforo ingår statens dvs Banverkets andel i nya godsbangården i Umeå men även underhållspengar som ger Ammanäsvägen nya chanser. Vägunderhållet har släpat efter i minst 10 år men under Åsas tid har ekonomin vänt.  Pengarna  räcker inte till allt på en gång men till lväldigt mycket mer än Ulrika Messing pengar.

Även enskilda vägar får mer pengar. Det behövs för att underhålla gamla vägar (vägtrummer bl.a.) och även bygga nytt. Tack!!!

Våra lokalmedia borde jubla. Men lyssnar man till Radio Västerbotten blandar de ihop korten på bästa (S)-maner och talar om att det inte blir pengar till norrbotniabanan. Helt bedrövligt! Man berättar om en fråga som inte aktuell för 2010 och berättar ingenting om det som blir 2010! Alla som politiskt eller yrkesmässigt jobbar med frågorna vet vilket enomt behov det är att få reparera och underhålla vägnätet. När det nu kommer mer resurser ännu en gång borde även Radio Västerbotten fatta galoppen. Ministern kan för sin egen del inte peka ut de konkreta projekten – det gör bara vägverket! Radion borde även kunna rapportera om goda nyheter!

 

Etiketter:

2 kommentarer

  1. Sven-Olov Edvinsson

    Vägverket har lovat lyfta Ammarnäsvägen men det behövs mer pengar. Regeringens satsning ger mer pengar till underhåll och bärighetsåtgärder både direkt och inderekt. Några projekt somligger före Ammarnäsvägen får pengar via andra konton.

Lämna ett svar till Hilding persson Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.