Umeås Badbygge, som S-program kallar ”Vi bygger Umeås nya badhus”, ska ”varumärkas” och få nytt namn då Nannabad inte verkar duga. Men varför tillfrågas inte allmänheten?

Umeås Badbygge, som S-program kallar ”Vi bygger Umeås nya badhus”, ska ”varumärkas” och få nytt namn då Nannabad inte verkar duga. Men varför tillfrågas inte allmänheten?

Se här från det socialdemokratisk handlingsprogrammet om S-badhus på kv Nanna,

Nanna S badhus krog

Och se här från Friitidsnämndens sammanträde 29/4 i år

§ 33

Information/rapporter

Stefan Hildingsson (fritidschef, min anm.) informerar

  • –  om arbetet nya badet dels med övertagande av personal och verksamhet från Medley samt från träff med Plakat AB för utformande av en varumärkesplattform

Se också följande punkt om SM-veckan, ansökan för sommar 2017, där det står att RF beslutar 6 maj, dvs ska ha beslutat redan. Då hade inte RF och SVT besökt Umeå och fått veta provisorieförslag om Vännäs-50:an, portabel bassäng för 10 mkr eller videoskärmar utanför ett Nannabad (eller annat namn) pga för få publikplatser för 50:an. Beslut enl media och RF tas ju i slutet på juni.

  • –  att ansökan om SM-veckan, sommar 2017, är inlämnad till RF som tar beslut den 6 maj.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.