Bättre förr? Näe…

Det fanns en tid då hemtjänsten stannade i några timmar, lagade mat, drack kaffe och småpratade med en tämligen frisk men sällskapssugen pensionär. Denna tid säger många är borta och att ansvaret många ggr är lagd på anhöriga. De flesta vill inte att de anhöriga ska ta hand om vården, utan att det hellre ska vara hemtjänsten som kommer om dagarna. Detta är inte barnens ansvar tycker många äldre när de behöver hjälp med dusch, tvätt och städning. Och vi på CivilCare håller med.

Hemlagat motverkar undernäring och ökar trivseln anser vi.

 Det är vårt jobb och ansvar. Man har stramat åt budget i många kommuner tyvärr. Oavsett det arbetar vi i CivilCare för att inte ”stressa” genom våra besök hos kunden. Vi vill ge kunden just tiden dom verkligen behöver. Att sitta  och prata en stund, att ta en kaffe eller hjälpa till med maten ska inte vara ett ”problem”. Vi vill att kunden ska ha detta vilket gör att vinsterna i företaget återinvesteras, vilket vi också anser är just en bra investering för oss. En nöjd kund är vinst och vårt mål är att kunden inte ska tycka det var bättre förr;)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.