London-Weekend.

Nu har jag inte skrivit på flera dagar, det beror på att i torsdags förra veckan åkte vi iväg till London över helgen.

Så sjukt underbart vi har haft det och så mycket vi sett och fått uppleva.

Tänkte kort berätta lite om vad vi gjort, ett längre inlägg med några bilder kommer senare.

Torsdagen började med flyg från Umeå till Stockholm där vi sedan bytte plan och flög vidare till London Heathrow, en gigantisk flygplats, Arlanda är fjuttig i jämnförelse! 🙂
Sedan blev det Heathrow express till Paddington station där vi sedan traskade iväg till vårat hotell som låg alldeles intill Hyde Park.
Hotellet var ett 3 stjärnigt hotell men om man jämnför med ett 3 stjärnigt hotell här i Sverige så var denna standarden väldigt låg, men man hade allt man behövde, en säng, toalett med dusch, frukost ingick, öppet dygnet runt så vi kan inte klaga.

Efter att vi checkat in så begav vi oss till tunnelbanan och åkte iväg för vi skulle hämta ut våra biljetter till kvällens höjdpunkt; We Will Rock You musikalen. Musikalen var enormt bra, riktigt bra musik (såklart!) och vilka effekter de har. Att jämnföra en musikal i London med en musikal i Sverige går inte. De sänktes ner bilar och massa annat från taket, höjdes upp grejjer ur golven etc. Tyvärr så fick man inte fota under musikalen så det finns inga bilder från kvällen.

Fredagen ägnade vi åt Sightseeing. Vi hade biljetter till en Hop on-hop off buss som man kunde åka runt på och kika på det mesta, Big Ben, Tower Bridge, Sankt Pauls-katedralen, Picadilly Circus med mera. Hade även inträde till Madame Tussaud och London eye som vi självklart besökte. Har träffat på Johny Depp, Freddie Mercury, Britney Spears, Shrek och massa fler. Att åka London eye var en upplevelse även om jag har sjuk höjdskräck, satt mest still i mitten på bänken och såg ut över hela staden, killarna skötte fotograferingen.
Har även såklart sett flera klassiska telefonkiosker, deras brevlådor, bussar och taxibilar. Samt ett ex antal snygga sportbilar, alla körde runt i snygga bilar.
MEN – de sitter först och främst på fel sida i bilen och sedan kör de ju på fel sida av vägen 🙂 Så vid alla övergångsställen stod det på vägen åt vilket håll man skulle titta åt, hur skulle vi turister annars överleva? 😉

Hann även med en sväng in på London sea life aquarium och fick se allt ifrån sötvattens fiskar till hajar och massa annat.

Lördagen ägnade vi åt shopping, besökte först ett stort shoppingcenter – Westfield. Med över 250 butiker så hade vi lite att gå igenom. Efter några timmar där blev det vila en stund på hotellet och sedan ett besök på Oxford Street. Sedan tog vi tunnelbanan och hann gå igenom Harrods. Tyvärr hann vi bara gå igenom då vi kom dit 19.50 och de stängde klockan 20. Men lite grann fick vi se iallafall.

Har även under helgen hunnit äta middag på olika ställen, Thai buffe, Steakhouse, Fish ´n chips, pasta med sås och pizza. Dessutom har en del pubar besökts såklart. Är stor skillnad på en pub i London jämnfört med här hemma, där snackar vi en riktig pub!

Det blev kanske inte ett sådant kort inlägg trots allt, även är detta en kortfattad version av vad vi gjort i helgen. Vi har knappt varit på hotellet mer än ätit frukost, vilat fötterna 20 minuter nångång och sovit såklart. Annars har vi varit ute och sprungit runt.

Kommer garanterat att vilja åka tillbaka till London för det finns så mycket mer att se. Och folket där – de är underbart trevliga och vänliga. Hjälpsamma framförallt, det är något vi Svenskar borde ta efter.

Nåväl, ska vila en stund nu innan sambon kommer hem från jobbet och vi ska bege oss ner på stan, är rätt slut efter helgen och dagens jobb.

Som sagt, bilder kommer i ett senare inlägg.