Home sweet home.

Har varit i stugan nu i två veckor bortsett från två svängar hem över dagen.
Första veckan regnade mest bort vilket inte var speciellt trevligt, dessutom började det regna in i rummet vi sover i så vi fick flytta in till "storstugan".

Var väl inte bara pga regnet som vi fick lov att flytta in, jag var konstant trött och tät i både lungor och näsa hela första veckan, min sambo lika så. Lite dålig luft där kanske…

Andra veckan har vi mest haft strålande sol så min solbränna har bättrats på, rätt rejält en dag då jag brände sönder min stackars rygg, så dagen efter då blev det en tripp till Vännäs för att inhandla solskyddskräm.

Igår var vi ut och fiskade för 3:e gången, då fick vi faktiskt med oss bra med fisk hem. 11 stycken fina abborrar. Jag drog upp 3, resten fixade karln min. Han hade på en bra jigg (som jag valt, haha!) och nästan varenda gång han kastade ut fick han napp, riktigt kul faktiskt, så till middag idag åt vi rökt abborre, enormt gott!

Känns riktigt skönt att vara hemma nu igen faktiskt, mina lungor behöver få vila känner jag, är alldeles skakis av all medicin jag fått lov att ta under dessa dagar vi varit där, sedan har jag varit sjukt allergiskt överlag också.
Så att få komma hem och ta en ordentlig dusch satt fint.

Imorgon är planen wheels om det inte spöregnar, det återstår att se.

Vi kommer måsta fara tillbaka till stugan någon/några dagar, vi fick bara en högtalare klar, så två är kvar och vårt nya vardagsrumsbord. Men då följer nog tältet med så vi sover ute på gräsmattan! Men innan dess ska vi hinna åka till Hörnefors en sväng över dagen iallafall och tvätta en massa…huj!