Om internetproblem

Under de senaste dagarna har vi haft och har fortfarande problem att komma till nätet.

Jag fick råd av internetleverantören att skaffa en ny router.

Då var det dags att installera den…

Försäljaren och internetleverantören rådgav mig att installationen går mycket enkelt.

Router ”fixar” alla behövliga ”siffror”….

Jag gjorde som dessa rådgivare sa till mig…

Vi har en stationär Mac-dator, Windows bärbara datorn och två iPhone-apparater…

Ingen kontakt fick jag till bärbara dator. Båda iPhone-apparater fungerade perfekt. En tillfällig uppkoppling fick jag till Mac-dator.

Jag har suttit vid dator massor av timmar i flera dagar…

Hur skall jag lösa dessa problem?

Jag kontaktade MediaMarkt för att berätta om dessa problem. Då fick jag ett telefonnummer till AnyTech365. MediaMarkt erbjöd en gratis support under en månad.

Jag ringde dit. Supporten var mycket hjälpsam. Han konstaterade, att det inte är något fel i router. Men till nätet kom jag inte (bara slumpvist med Mac)

Jag kontaktade igen AnyTech och ville få lite mera hjälp…

Men hjälpen räckte inte hur länge som helst…

Jag fick göra ett avtal med firman för att de fortsätter att undersöka problemet…

De har nu gått igenom Mac-datorn och konstaterat, att själva dator är helt okey.

Men problemet ligger inom vårt område.

DET ÄR EN DÅLIG INTERNETKOPPLING!

Nu kan vi fråga: Varför ska vi betala för internet om det inte fungerar fullt ut?

Den som blir modfälld av motgången kan uträtta föga. (W.W.HUNTER)

//Sasu

Etiketter:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>