”Upplev mer, upplev mer, upplev mer!”

Upplevelser är nog den nya tidens melodi… Jag tittade på TV häromkvällen och såg en reklamfilm för bröd. I den filmen påstod brödtillverkaren att deras bröd gav konsumenten en alldeles särskild upplevelse, när man åt av deras bröd.

Samtidigt påstås det i andra reklamfilmer att just det där speciella kaffet ger dig en alldeles speciell upplevelse, när du dricker det. Om detta kaffe då dricks tillsammans med det ovan nämnda brödet, vilken känsla må det då inte vara att äta frukostmackan och sörpla i sig morgonkaffet? En "Wow- experience", liksom! Det måste ju bara bädda för en alldeles speciell dag, eller?

För att fortsätta på morgontemat, så har det ju länge varit en väldigt sensuell, och i det närmaste utomjordisk, erotisk upplevelse för oss tjejer att duscha. Att långsamt få smeka in det krämiga löddret, från den senaste revolutionerande duschkrämen, i stället för att småhuttrande hoppa in i duschen och snabbt tvåla in sig, som man brukar. Wow!

Ett företag som säljer kommunikationslösningar avslutade reklamavbrottet, med en jingel som trummade in budskapet: "Upplev mer, upplev mer, upplev mer!" Snart bojkottar jag TV- kanaler som visar reklam, deras avbrott stör min upplevelse av programmen och de får komma med något bättre om jag ska köpa!

Men Bregott- reklamen gillar jag, eftersom kossor gör mig lugn och glad :), fast jag använder inte produkten…

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.