Göra reklamfilm

Tanken på Marknadsföring väcker många känslor och tankar hos mig. Just nu funderar jag på hur jag ska marknadsföra min webbshop. Kollar på nätet, pratar med folk, läser/bläddrar i tidskrifter. Jag letar ett billigt, effektivt sätt, och, det viktigaste, något som utmärker sig, något folk kommer ihåg. Det ska vara enkelt, inte ta så mycket tid och vara roligt att göra och ta del av. Men vad…

Jag slår upp en sida i DRIVA EGETS Handbok för småföretagare och läser rubriken:

SÅ LYCKAS DU MED ADWORD.

Jag skummar igenom artikeln och inser att den innehåller ett antal nyckelord som jag antingen inte alls vet vad de betyder eller endast har en vag uppfattning om. Jag googlar, försöker förstå och funderar på hur jag ska omsätta till handling. Det är så många ord att det känns som ett garnnystan i huvudet!

Det spelar ingen roll hur bra produkter jag har om "ingen" hittar min webbshop och "ingen" handlar. Jag antar att jag behöver ett antal olika marknadsföringskanaler. Kanske ska jag göra en egen reklamfilm!!! En reklamfilm om hur svårt det är. Hm… TÄNK STORT – FÅ DET GJORT, är det vad som gäller?

Jag har ju en kamera som jag kan använda, ett stativ och är tillräckligt "galen" för att sätta mig framför kameran. Plötsligt känner jag hur inspirationen bubblar inombord. Ska jag vara mig själv eller spela en roll, vilka kläder, (ska jag ha kläder 🙂 ) frisyr, styling, rekvisita, bakgrund, manus, musik, erbjudanden. Oj, nu blev det mycket i huvudet igen.

Ja, funderingarna fortsätter, snart är det läge att marknadsföra mina almanackor och risken är stor att inget blir gjort om allt stannar kvar i garnnystanet i huvudet.

Önskar er en bra kväll i höstmörkret.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.