En mans syn på skönhetsprodukter

Jag och Kärleken sitter och äter frukost framför TV:n. På förmiddagarna är det ofta tvshops-reklam istället för ”vanliga” reklaminslag. Denna morgon gjordes det reklam för  skönhetsprodukter som kompenserar våra skönhetsfel. Bara det låter ju helt galet – vad är ett skönhetsfel? Skönhet ligger väl i betraktarens ögon? Vi får också veta att produktserien heter: Meaningful Beauty. Vaddå, meningsfull skönhet? Konstigt uttryck. Nåväl, grundaren till dessa ”mirakelprodukter” (som ska få oss kvinnor att se yngre ut) är självklart en man. Han har gjort den unika upptäckten att det finns ämnen i en viss melon som får huden att se helt fantastisk ut, och, skapat ett unikt melonextrakt som trollar fram en ungdomlig hy.

Reklamen mal på, kvinna efter kvinna vittnar om produkternas alla fördelar, före och efter bilder visas och en speakerröst uppmanar oss att beställa NU! Jag och Kärleken fikar vidare. Jag kommenterar reklaminslaget med en suck över alla dessa måsten när det gäller att duga som kvinna. Kärlekens kommentar till det hela: – Varför äter man bara inte melon istället för att köpa dyra skönhetsprodukter, om det nu är så fantastisk för hyn?

Önskar er en härlig dag/Susanne

Etiketter: , , , , ,

2 kommentarer

    • Susanne Perneholm (inläggsförfattare)

      Jag tyckte också att det var en bra fråga – det blev så självklart på nåt vis när han sa det. Ja, han är ett klokt val, jag har själv blivit klokare med åren och gör klokare val. Jag har kysst ett par grodor innan det blev en prins 🙂

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.