Ny strategi för socialdemokraterna och miljöpartiet.

Om socialdemokraterna nu trots allt slog på stort med en folkomröstning, så glömde de bort hur man kampanjar.

Peter Olofsson är en enormt oförskämd politiker. Med tanke på vilka skatteresurser som han har spenderat på akutbils cirkusen, och folkomröstningen skulle en nej kampanj sitta på sin plats.

Och påstår S och mp att de bedrivit någon sorts kampanj. Tycker jag att man BÖR lägga lika lite krut på valet 2014.

Jämför JA partiernas valresultat med 2010 lyckades man samla ca 70% av sina väljare den här gången.
När NEJ sidan lyckades samla 4% så ser man klart och tydligt hur demokratisynen fungerar hos de som bestämmer.

Informera inte folket att de måste rösta, och skyll sedan på lågt valdeltagande.

Dåligt Peter och Robert. Dåligt……

2 kommentarer

  1. sune

    Helt klart att det är dåligt av dom men förvånad blir jag inte.

    Går man ut före omröstningen och säger att man inte kommer att acceptera utfallet om inte deltagandet varit över 50% så har man i mina ögon redan sabbat omröstningen eftersom det är effektivare att ge f*n i att rösta än det är att rösta nej.
    De visste att Ja-sidan var stark i inlandet men att rösterna inte skulle räcka till för en majoritet. De visste också att många i andra kommuner reagerat med misstänksamhet mot valfrågan (vem gjorde inte det) eller att man helt enkelt inte brydde sig om att gå och rösta.

    Med lite ruttet kalkylerande kom man alltså fram till att det bästa att göra var att försöka hålla ned valdeltagandet och som sagt, jag förvånas inte ett dugg.

  2. Nisse

    Hej Jonas! Hoppas att väljarna kommer ihåg hur s och mp agerade i frågan om vård på lika villkor till valet 2014! Hela cirkusen, med byte av transporterande bilar och paneldebatter måste också ha kostat något!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.