Märkeskläder? Nej, tack!


Hörrudu, machokillen? Så här mycket bryr jag mig om dina kläder…

Vad är grejen med märkeskläder? Egentligen? Vad gör de för nytta egentligen? Kan någon svara på det? För jag förstår inte det. Märkeskläder skapar bara status och status leder ofta till problem, och problem, ja, det är ju rätt så problematiskt…

Och så är det ju dyrt så in i satan. Man får ju kläder med lika bra kvalitet för typ halva priset ibland, fast å andra sidan så kan ju märkeskläder vara bra också. Eller? Kommentera!

Men enligt mig så skulle alla klara sig rätt så bra utan märkeskläder, för finns det inte typ barnarbetare som tvingas jobba för vissa varumärken?

Men somsagt, märkesläder brá eller fy fán? Kommentera!

Etiketter: , , ,

4 kommentarer

  1. Helena

    Märkeskläder är onödigt och rätt så larvigt.. Jag menar: Kläder ska man ju ha för att inte frysa och för att trivas i.. Märken har inte ett skit med det att göra. Jag är hellre lycklig i mina fula, billiga mjukisbyxor än OLYCKLIG i en Dolce&Gabbana outfit! Helt klart. Ens identitet är så mycket annat än kläder och eventuella märken och att dessutom betala dyra pengar för att vara reklampelare åt dyra märken är för mig idioti!

  2. Linda Forsgren

    Håller helt och hållet med om märkeskläder! ger status osv.
    själv så är jag en tjej som använder delvis märkeskläder och dlevis helt ”vanliga ” kläder! har märk att tex adidas mjukisbyxorna har väldigt bra kvalite och håll barhet! än ett par billga från tex Hm. men man ska trivas i sina kläder!
    det är inte Kläderna som gör personen utan personen som gör klädererna

  3. Ann

    Hej William,

    Märkeskläder har för användaren ett värde genom sin exklusivitet. Geno iögonfallande konsumtion uppvisar individen god smak, att hon bryr sig om sitt yttre samt att hon har råd att använda pengar för nöjes skull.

    Märkeskläder har genom att sitt märke en kvalitet att leva upp till, vilket garanterar att konsumenten kan känna sig trygg. Plagget är av god desig, tyget är god kvalitet och uppfyller de förväntningar konsumenten kan ställa på den.

    Att konsumera märkeskläder erbjuder ett utlopp för viljan att utrycka sig med stil, klass och smak. För en Burberry kavaj för 7000 sek inte bara ser bättre ut, utan den signalerar till omgivningen, iaf de som kan läsa koderna, att bäraren av detta plagg är av avelsmaterial då hen har gott om pengar och således tillhör de starkare i samhället.

    Catfish?!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.