Bra drag i tegeltemplet

Mera pris till klubben som har Bruce The Moose som maskot, kallar in ”tomteklacken” när det vankas julmatch i ligan, och vid arrangemang sena helgkvällar gärna tar extra lång halvtidspaus för att hålla försäljningen i baren öppen – det är alltså Jämtland Basket som är ”Årets matcharrangör”.

Bloggen har varit där och visst är det bra drag i tegeltemplet – enda problemet är att tiden för att hinna skriva innan deadline då papperstidning går i tryck är minimal med så långa matchtider som det kan vara en fredag kväll i Östersund. Tur då att digitala kanaler alltid är tillgängliga.

För femte året i rad höjde Jämtland sitt publiksnitt – den gångna säsongen var det i snitt 1487 personer som tog sig till Östersunds Sporthall.

Svenska Basketbollförbundets kommentar:
”Först och främst ska fastställas. Ett matcharrangemang är ingenting utan publik. Och publik kommer ofta vid framgångar eller för att se stjärnor. Men den planerade stjärnglansen blev snabbt ett meteoritregn som evenemangs- och marknadsföringsteamet på ett fantastiskt, energifyllt och inte minst kreativt sätt väjde undan. De kunde ändå leverera en helhetsupplevelse till publiken som den älskade. Må denna kreativitet fortsätta flöda och välsigna oss med härliga upplevelser i Östersund. Årets matcharrangör är Jämtland Basket!”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.