Cyrene Degerlund

Vännäsbo ersätts för felmonterad husvagn

Efter 2 års kamp har vi nu fått rätt och ett beslut av ARN = allmänna reklamations nämden…

Vi köpte en ny husvagn av Dorotea Husvagncenter i Dorotea.."en Solifer limeted edition för 2 år sen, vi ville att dom skulle göra en tiläggs utrustning, vilket var inga broblem sa DH….Som ljus ramp i fönster, ljus i skåp, en myggdörr, extra kontakt kopan till markisen var sönder och skulle ersättas…Allt blev fel.

Ljusrampen sitter snett, kontakter på fel ställen och bortagen el till tv.en, ljusrampen ramlade ner i skåpar, fel lampor i skåp, skruvarn kommer ut på andra sidan väggen vid motering av myggdörr, markiskopan har vi aldrig fått, vi köpte en vagn som vi betalade och DH skulle skicka den har dom heller inte skickat m.m. Efter monteringen klagade vi på arbetet till Dorotea husvagncenter…..Men dom tyckte inte det var något fel, efter påtryckning av konsument vägledaren i kommun, erbjöd DH att vi kunde komma upp för åtgärder alla fel……Då var det frågan om DH skulle stå för resan till Dorotea med vagnen, men inte det, efter påtryckning av konsumentvägledare gick han med på att betala halva resan……Men jag vände mig till ARN. Och har nu fått rätt efter många om och men…Nu återstår bara att Dorotea Husvagncenter och Jonas Ullen betalar det skadestånd dom har blivit ålagda att göra dryga 15 000 så vi kan fixa till vagnen..

Detta var en kort verson av en lång long historia på 2 år.. Det finns mer utförligt i VK den 17 feb, eller på Vännäs sidan……..Men trägen vinner, det vore ju dumt av Dorotea husvagncenter  AB, att inte betala ut skadeståndet, för deras egen del, men jag kan inte rekomendera Dorotea husvagncenter AB överhuvudtaget, Jag har inget förtroende för dom, varken att köpa husvagn eller göra reparationer.."Glöm det……

 

2 kommentarer

  1. Hans-Inge Smetana

    Jaså det ver eran husvagn det handlade om. Ja det är pinsamt nrär inte företag tar på sig et man åsamkar. Tänk vad billigt o enkelt för dem att göra er skadelösa istället för att nu få baadwill i media och dessutom få ersätta er. Man kan säga att ordspråket stämmer: Sent ska syndarn vakna..

  2. Cyrene Degerlund

    Hans-Inge!!!Du ska inte tro att Dorotea husvagncenter har ersatt oss för skadorna och Jonas Ullen går inte att nå på telefon eller svarar heller inte på mail eller brev…Nästa steg är väl indrivning och kronofogden…..

    Jag tycker det är ofatbart att man riskerar sitt företag på det sättet…..????

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.