vandring genom västerbotten med hundar o vagn

Se varje dag som en ny utmaning

Ursäckta, jag har inte kunnat komma ut på linjen…och jag har även avbrutit vandringen……

2013-08-06
kl.ungefär……………
När jag gick mitt på dagen var målet Hammarstrand, MEN…….. som vanligt dyker det upp de underligaste ting under färden. Var varmt, men vi tog det mycket lugnt, dels beroende som sagt på värmen, men också mitt knä som blev allt ondare för var dag.
Vad händer när jag precis passerat Ammerån, jo ännu en bil som vänder hinner jag tänka, ännu en som ska ta ett foto…. klev ur och fram med kameran, kom fram och vi började prata. Nämde då mitt fall tidigare och att smärtan tilltog för var dag. Nu du giron……….. kidnappar vi dej fick jag till svar, inte en meter till, utan nu följer du med till Överammer punkt slut.
Innan man hunnit blinka så var detta ett faktum, Kvar stod jag och Ziggy och Ronja med en vagn som bara vaa till hälften packad, resten in i bilen plus Nea. Ziggy ville prova och dra vagnen MOT Krångede IGEN!!!!!!!………. Och ännu en bil på väg för att plocka upp oss lite längre fram.
Vi hann väl ungefär 2 km så kom bilen och vipps så var vi framme i Överammer. Jag hade alltså plötsligt hamnat på minus kontot, förstår NI………..
Väl där var det en brokig skara av människor, alla från S-holm. Kent som hade köpt denna jordbruks-fastighet för ett antal år sedan var värden, Där varade min vistelse tills i går fredag 9:e. Med bland annat ett uppträdande av Rebecka Törnqvist, sambon Pär Texas Jonsson och en trummis och en gitarist
och en härlig middag på kvällen, med en mycket fint väder.
De var vänner till alla på gården visade det sej, onsdagen kväll hade de uppträdande på Persåsen hos Wikner på aner sia om Storsjön.
Vilka fantastiska dagar, men tyvärr blev inte mitt knä bättre, utan jag kastade in handuken där och då.
Avslutningen blev att Nea Ronja och vagnen och jag skjutsades till Hammarstrand för buss till Ö-vik och vidare med buss hem, tyvärr, tyvärr, men jag vill inte riskera nått. Läkaren på måndag för en riktig undersökning.
Så nu denna dag försöker man komma tillbaks till verkligheten igen, svårt just nu, hundarna njuter av att vara hemma, mest sovit hela dagen. Själv har tvättmaskinen gått hela dagen, uppackningen tar också sin runda tid.

Tack Sally för vattningen……INGEN BLOMMA SAKNAR JAG, BRA JOBBAT.
Men det tar ett par dagar innan man inser att nu är resan slut för denna gång……. eller.. det är lätt att packa igen om tarmen suger, men, men… nu gäller knät för hela slanten.

Tack till er som läst och funderat över hur det går… tack för kommentarerna, och er omtanke om att det skulle gå bra för oss. Ska nu när jag är hemma försöka att förse de olika dagarnas bloggande med lite foton…… går nog lite lättare med en snabb uppkoppling…. hoppas …..

SAMMANFATTNING: EN FANTASTISK RESA GENOM VÄSTERBOTTEN OCH JÄMTLAND OCH ÅNGERMANLAND, MED SÅ MYCKET TREVLIGA MÄNNISKOR SOM JAG MÖTT, BÅDE EFTER VÄGARNA, MINA CAMPS-STÄLLEN, JA ÖVER ALLT. HA DET SÅ BRA NI ALLA OCH ÖVRIGA, KOMMER EN FORTSÄTTNING I VINTER PÅ SKIDOR, HUNDAR OCH MEDAR PÅ VAGNEN, UTEFTER NORSKA OCH SVENSKA GRÄNSEN MED BÖRJAN I NORGE VID KATTERATT, FÖRSTA STATIONEN EFTER RIKSGRÄNSEN IN I NORGE.
TACK ALLA,
TACK MINA UNDERBARA FLICKOR NEA OCH RONJA, VILKA HÄRLIGA KAMRATER NI ÄR.