De sista dagarna

Hej hej!

Ja, nu är vi inne på sluttampen. På lördag flyger vi hem till verkligheten och en kyla som troligen lär kännas rätt extrem efter dessa veckor… 😛
Oftast när jag ska resa från sol och värme brukar jag börja känna mig nerstämd dagarna innan, och det tar ofta ett antal veckor på hemmaplan innan jag helt har ”gillat läget” och hittat tillbaka till gamla hjulspår.
Det känns till viss del så nu också, men denna gång känner jag även en viss lättnad.
Den energi jag hade första veckan är i princip förbrukad, så nu kör jag på ren viljestyrka.
Även om jag inte tycker schemat varit stenhårt, långt ifrån, så visar den orkeslöshet jag känner på att det ändå blivit för intensivt för mig.
Det har trots allt gått bra hittills, fast jag skulle nog inte orka med en vecka till i samma stuk.
Det ska bli skönt att sakta men säkert komma tillbaka till mina vanliga rutiner igen.
Det ska även bli skönt att kunna tillåta sig att ta en hel dag, eller två, då jag gör absolut ingenting – mer än att återhämta knopp och kropp.
För att inte tala om att få gosa ihop mig med mina katter igen. Som jag saknar dem!

Det har inte blivit något nattliv i stor utsträckning, vi är mest här för dagarna – för sol, mysiga uteserveringar, strosande, utflykter och olika sorters träning.
Nattliv lockar inte supermycket, och att hålla igång både dag och natt större delen av tiden skulle dessutom bli på tok för påfrestande för mig.
Då och då kan det dock vara kul att uppleva Gran Canaria ’by night’.
Vi tog en sista utekväll igår, vi åt en sen middag på en restaurang på Yumbo centrum och sedan gick vi och kollade på två glittersprakande shower på Sparkles Show Bar.
Det stället är en favorit, som vi tar oss tid att besöka under varje resa hit.

Jag ska strax lägga mig, och jag hoppas kunna somna i någorlunda god tid.
För imorgon förmiddag är tanken att vi ska på en utflykt till Puerto de Mogán.
Den sista planerade aktiviteten på denna resa.
Resten av tiden…den tar vi som den kommer.