Omöjlig hemsida

Skulle bara tvärt gå in på Telias hemsida och göra en överlåtelse av ett mobilabonnemang. Det är väl snabbt fixat tänkte ja….Men inte då!

På Telias ingångssida står det att man numera lätt kan göra en överlåtelse via webben. Men när jag sedan ska göra det så är det helt omöjligt att komma rätt på deras sida. Hur man än gör så kommer man inte vidare….allt går bara runt hela tiden!

På flera ställen står det att man bara ska fylla i en blankett och skriva ut denna och skicka in den. Men det är omöjligt att få upp denna blankett. Hur man än klickar och grejar så kommer man bara till den där nedrans frågerutan med den där tanten på…

Man säger att det ska vara lätt och smidigt att lösa allt via nätet…men man undrar ju var användarvänligheten finns?

Dessutom var jag inne på denna sida igår för att kolla upp möjligheten att hitta en lösnng på bredband, TV och samtidigt bli av med den fasta telefonin. Detta ska ju vara möjligt enligt Telia trots att vi har bredband via ADSL…Men samma elände hände igår! Det är ju en fullkomlig djungel av alternativ och helt omöjligt att förstå hur man ska göra.

Tror att jag måste bjuda hem en anställd från Telia för att få ordning på allt…eller ska jag kanske göra ett låååångbesök på en Telia butik…hmmm…tål att tänka på…hur svårt ska det va?! 

2 kommentarer

  1. Telia Kundservice

    Hej,

    Jag heter Markus och jobbar med kundservice på Telia.

    När det gäller överlåtelse av mobilabonnemang så kan du mycket riktigt hitta en blankett på Telia.se. Den finns på nedanstående länk som ett PDF-dokument:

    http://www.telia.se/privat/minasidor/overlatelse/overlatelse.page

    För att kunna öppna ett PDF-dokument krävs vanligtvis ett insticksprogram som antingen redan finns installerat i datorn eller som du själv behöver installera. Du hittar såväl lämpliga program som tillhörande instruktioner om du bara gör en vanlig internetsökning på ”öppna pdf”.

    Om du sedan har några fler frågor eller vill att jag skickar ut blanketten till dig kan du kontakta mig via nedanstående formulär.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänlig hälsning
    Markus Eriksson
    Telia kundservice

  2. Victoria Kreuger

    Svar till Telia Kundservice (2011-12-02 09:32)
    WOW…Tack Markus….vilken service! Jag testade detta igår kväll men då funkade det inte men nu verkar det gå toppen! Antagligen var det något strul med min dator igår, för det insticksprogram du pratar om har jag i datorn men det funkade inte i alla fall! Men nu är allt som det ska! Tack Tack…

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.