Bra bemötande är viktigt.

För en tid sedan var jag och köpte en tv till husbilen. När jag kom hem så var den för stor. Så då var det bara att åka o byta. Besökte de två större radio o tv-handlarna igår för att titta vilken som var bäst.

På en av dem fick jag absolut inte lämna tillbaka om jag öppnat kartongen medan den andra sa att du har alltid 30 dagar på dej att byta. Problemet för mej är att jag måste ha exakta mått för att den ska rymmas på sin avsedda plats.
 
Så naturligtvis kändes det bäst att åka till den handlare som var villig att låta mig prova TV:n på plats och ändå ha möjlighet att lämna tillbaka om det visar sig att det inte fungerar.
 
Sagt o gjort så åkte jag dit och fick mycket god hjälp av trevliga säljare. När jag kom till kassan och skulle betala så frågade den trevliga kassörskan om jag ville bli dagens kund. Det tyckte jag lät spännande o frågade vad det innebär. Jo då ska du få en sak av oss sa hon och kom fram med en stor låda med glas i alla varianter. Fina fotglas av flera sorter. Denna ska du få av oss.
 
Att först få ett positivt bemötande i butiken och sen ett ännu trevligare bemötande i kassan gör att även en tidigare försäljningschef som åravis tränat säljare att möta kunder kände sig helt plötsligt viktig som kund. Precis som man ska känna som kund. Och visst jag kommer nog också köpa nästa TV och nästa stereo etc på detta trevliga ställe för nu är ribban satt.
 
Elgiganten – jag kommer tillbaka.
Etiketter: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.