Lönande servicenivå.

Att ha kontakter och handla på företag med hög servicenivå är bra.

För min del fick jag ett bevis på hur viktigt det är att ha kontakter med bra service för en tid sedan. Jag har en duschpanel i källaren vid namn Gat. Inköpt för ett par år sedan på Söderbergs kakel i Umeå.

Nu visade det sig att en termostat behövde viss omsorg för att fungera klanderfritt efter några års användning. Jag hade bestämt mig för att åtgärda det. Blev liksom skjutit fram för varje gång man kom till duschen o kom på att det skulle ha varit gjort men när man stod där i bara mässingen utan verktyg så blev det inte gjort denna gång heller.

Så jag skrev det på en ”att göra lista” o gjorde slag i saken för några dar sedan. Då visade det sig att jag behövde packningar etc. Ringde leverantören för att beställa detta. Det budskap jag då fick höra var ingen höjdare: – Företaget har gått i konkurs för ett tag sedan och märket fanns inte på marknaden i Sverige.

Så skulle man få det att funka var det bara att byta ut hela attiraljen, med några tusenlappar fattigare som följd. Men Daniel på Söderbergs kakel skulle ringa upp om det gick att få tag i. Och det gjorde han efter att han hittade en låda med duschpanel som var transportskadad och därför av nån outgrundlig anledning legat kvar på lagret så pass lång tid.

Han ringde och meddelade att det bara var att komma o hämta den om jag ville ha den. Nu hade jag inte bara en extra packning och termostat utan både spegel, munstycken och hela panelen. Det kallar jag service på hög nivå.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.