Årets 25 bästa skivor
Utan vidare omsvep tänkte jag presentera årets roligaste jobb som musikjournalist (och nöjesredaktör). Årsbästalistorna. Årets tre bästa skivor presenterades i dagens tidning, men jag tänkte utveckla här med en topp 25! Så, varsågoda:
Årets bästa skivor
- Jónsi – Go
- Robyn – Body Talk Pt 1-3
- Håkan Hellström – 2 Steg Från Paradise
- The National – High Violet
- The Radio Dept – Clinging to a Scheme
- Midlake – The Courage of Others
- Vampire Weekend – Contra
- Laura Veirs – July Flame
- M.I.A. – MAYA
- Oskar Linnros – Vilja bli
- Kanye West – My Beautiful Dark Twisted Fantasy
- Anna von Hausswolff – Singing from the Grave
- Beach House – Teen Dream
- Hot Chip – One Life Stand
- MGMT – Congratulations
- Yeasayer – Odd blood
- Säkert! – Facit
- Ariel Pink’s Haunted Graffiti – Before Today
- JJ – No 3
- Bandjo – Bandjo
- The Drums – The Drums
- Kent – En plats i solen
- Arcade Fire – The Suburbs
- Daniel Adams-Ray – Svart vitt och allt däremellan
- First Aid Kit – The Big Black and the Blue
Bubblare: Blackbird Blackbird – Summer heart, El Guincho – Pop Negro, CEO – White Magic, Chief – Modern Rituals, Junip – Fields, She & Him – Volume Two, Masshysteri – Masshysteri, Familjen – Mänskligheten
Jag har satt ihop en Spotify-lista med mina favoritlåtar från dessa skivor (inklusive bubblarna, men utan Arcade Fire som inte finns på Spotify) som ni kan kolla in här nedan. Det blir lite tokigt blandat med vemodsrock, vän singer-songwriter, tung hiphop och studsig electropop, men ni kan ju med fördel flytta om låtarna så att de lugna låtarna hamnar på för- och efterfest.
Evelinas årsbästalista i Spotify
Vilka är era favoritskivor i år?
Senaste kommentarerna