Miss i reklamen

Idag har jag upptäckt en sak som jag inte alls tänkt på tidigare.

Jag satt på golvet och målade elementen och TV´n stod på. Jag satt så att jag inte såg själva bilden, Tv programmen varvades som vanligt med reklaminslag. Inget konstigt med det. Jag lyssnade på vad som sas på såväl programmen som på reklamen.

Och då plötsligt hör jag ett par nya reklamfilmer som jag inte sett eller hört förut. Och då upptäckte jag att reklamrösten inte sa vad de var de gjorde reklam för. Många reklamfilmer har man ju settt så månger att vet vad det är som de gör reklam för, man har sett loggan i slutet. Men nu då man inte såg filmen utan bara hörde talet. så slog det mig att om de ine säger vad de gör reklam för hur ska så en synskadad person veta vad reklamen handlar om?

Resterande tid jag målade roade jag mig med att lyssna mer aktivt på reklamsnuttarna och upptäckte då att det var fler reklamfilmer där de inte tänkt på målgruppen synskadade! Är det möjligen en målgrupp som reklammakarna helt glömmer bort?

En kommentar

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.