I dagens

 marknadsorienterade tillvaro så förändras allt. På MC Donalds måste personalen fråga om man vill ha en plus meny. Alltmer efterfrågas säljarresultat, och Statoilpersonalen trimmas hårt. Alla måste sälja. Man registrerar vad varje anställd har sålt.

 Tiderna blir hårdare och snart blir det svårt för oss kunder.

Hurdå?

Så fort vi kliver in på en mack kommer vi att mötas av: "Är du nöjd? Du behöver inte en Ipren eller en fransk korv?"

När vi kommer in på K-Rauta "Är du säker på att du bara ska bygga en liten altan? Inte en större? Kanske farfar vill ha en puncshveranda?"

När vi kommer in på HM: " Kanske en maskinstickad Norgetröja för 499 kr? Bara en bikini- nä det tror jag inte".

Man kommer inte att kunna komma in på en affär utan att bli påprackad de mest onödiga saker. Köpa Falu rödfärg- ta även en toalettstol till reapris.

Köpa en toastol? Ta även en micro med grillfunktion.

Köpa en micro? Ta även en prenumeration på Hus och hem…

Köpa Hus och hem? Ta även en IPhone med 36 veckors bindningstid.

Vi får värja oss som bara attan mot köpkraften som kan drabba hårt.

Etiketter: , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.