Veckoblogg för v 6 -2013

MÅNDAG: -5,6 då jag gick min tidningsrunda. Var verkligen skönt att slippa kylan. Men det blev en mulen dag med snö. Promenerade vid lunch så jag fick ihop bra med minuter. Fast det vore roligare om det inte gjorde ont i ryggen för varje steg man tar. Blev en del tv på kvällen, ser bl.a. ”Det okända”.

TISDAG: Skönt väder även denna dag, men det blev ingen motion alls för mig. Var till Vännäs på eftermiddagen och jag behövde verkligen hjälp med både muskler och kotor. Blev en slapp kväll, jag var bara trött. Såg på ”Bygglov”, lade mig tidigt.

ONSDAG: Och så blev det äntligen dags för avresa norrut. Var först och växlade in min burk för onyttiga saker. Innan jag gick till HB så tog jag bort 200 för dem behövde jag inte växla. Hade 1440 kronor i 20:or och mynt. Ganska bra tycker jag själv. Sen hämtade vi Sture och Lisbeth och så for vi upp till Arvidsjaur. Där vi övernattade på Hotell Edström, bra hotell med fina och stora rum. Var helnöjd med login.

TORSDAG: Frukost och så bar det av till Jokkmokk. Var kring 20- grader hela dagen, blev lite kallare innan vi for hem. Blev en del steg under dagen 21 000 drygt. Det var första dagen på marknaden så det var lämpligt med folk. Blev både fika och middag innan vi lämnade Jokkmokk klockan 17. Hade en toppendag, kände mig gör nöjd då vi kom hem och extra roligt var att jag äntligen fick med mig ”gubben” dit upp. Köpte en del småsaker, passade på att köpa en 50 års present. Vi kom hem i vettig tid, är lite trafik efter vägarna man kör och bra vinterföre.

FREDAG: Trött då klockan ringde. Blev ingen motion alls under dagen, kände av allt gående från marknaden. Så jag tog en vilodag, blev bara den korta vägen till postlådan. Marcus ringde på förmiddagen, han hade kommit in på en utbildning i Umeå. Är hemtjänstutbildning och det är bättre än att inte ha något alls att göra. Känns bra då barnbarn ringer och berättar vad som händer dem. Solen lyste in hel del under dagen, känns bra att man fått tillbaka solen igen. På eftermiddagen blev det Bjurholm. Var till apoteket och hämtade mitt andelstips och löste ut ett paket. Hade köpt lotter i Jokkmokk och vann lite småvinster. På min vinstlott så tog jag ut pengarna 60 kronor till min burk. Den är nästan tom nu, så nu får man börja spara till något onyttigt med kul igen. Handlade lite lätt hos Karin innan vi for hem igen.

LÖRDAG: Slö och lat, kände inte för att göra något alls under dagen. Var och handlade för helgen. Sen blev det en hel del tv, med störtlopp och skidskytte. Stickade lite och så blev det repris avsnitt på ”Morden i Midsomer” på kvällen.

SÖNDAG: Trött då jag vaknade i morse. Gick och lade mig framför tv:n efter frukosten och skulle se lite tv. Men somnade till och från, så jag tog på mig kläderna och gick ut och gick en sväng. Vaknade till bättre sedan jag fick frisk luft. Men har suttit framför tv:n mycket under dagen, kollat på skidskytte VM. Gillar det, för det händer saker snabbt, 3 mil eller 5 mil på skidor orkar inte jag se på. Kommer fortsätta med att slappa framför tv:n resten av kvällen också.