Ekergårds fisk och grönt

Nobelpristagare behöver fotomodeller

Sommaren 2019 nämnde jag i ett inlägg både kosttillskottet Sugarbearhair samt kosttillskottet Elysium health. Något jag gjorde en poäng av var att Elysium health på sin hemsida skryter med att de har fem nobelpristagare anställda medan Sugarbearhair marknadsförs med de där Kardishians som vi inte har kunnat undgå att höra talas om. Jag tänkte, och skrev, att ett företag som tar hjälp av Kardishians har en annan ”target market”, än ett företag som marknadsför sig med nobelpristagare.

Tack vare den riktade reklamen de digitala jättarna förser oss med vet jag nu att även Elysium har tagit hjälp av en influenser.  En fotomodell, bloggare, m.m. vid namn Veronica Webb.

Vad säga? Jag har ingen speciell poäng, bara att min tidigare analys om vilket företag som använder nobelpristagare i marknadsföringen och vilket som använder influensers, inte helt stämmer. Även Elysim behöver tydligen influenser i sin marknadsföring.

Etiketter: , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.