Ojojoj vad prioriterad!

Innan farsdag fick jag ett SMS (som fler o fler företag utnyttjar) där man fick hela 25 % av det lagerförda sortimentet av en viss produktgrupp. En intressant sådan tänkte jag så jag planerade åka till butiken och se om jag inte ska införskaffa en av produkterna till min far på farsdag.

Stod tydligt i SMS:et att man ska ta med och visa upp det när man handlar. Då jag tidigare handlat en del i den butiken så kände jag mig prioriterad att jag ändå får tillbaka nåt och i detta fallet 25 % rabatt.

Nu är jag inte så lättluran konsument och det föll det sig så att jag inte hade möjlighet att åka förbi butiken på ett par dagar. Och när jag några dagar senare fick reklambladet från den butiken för att se om det är nåt mer jag ska inhandla när jag ändå ska visa mitt SMS. På blad tre fick jag se att det var rea på hela det lagerförda sortimentet med en rabattsumma av 25 %. Så jag var inte så särdeles prioriterad utan nu fick alla samma erbjudande. (hade i o f sig fått erbjudandet några dagar innan andra)

Följden blev att jag inte ens besökte butiken. SMS:et fick samma effekt som ”Det Bästa” hade på sin storhetstid. Man fick hemskickade unika erbjudanden och så var man dessutom speciellt utvald. Vid närmare undersökning kom det fram att alla grannar också var speciellt utvalda och stora dela av Vännäs likaså. Så speciellt utvald var varje tilltänkt kund. Har jobbat med försäljning nästan hela mitt liv. Men om jag säger till en människa att han/hon är utvalda så är dom verkligen det annars säger man det inte. Ärlighet varar längst!

Etiketter: , , , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.