Public servicemedia har börjat sända åsiktspropaganda
Nya reportrari både komersiella media och public servicemedia har succesivt börjat nagga den heliga opartiskheten i kanten.
Det är tydligt att toleransen från redaktionerna blivit både djupare och bredare för att låta enskilda nyhetsuppläsare lägga sina personliga värderingar på företeelser, åtminstone så länge deras åsikter bedöms politiskt korrekta utifrån redaktörens egna värdenormer.
I programmet Ring P1 brukar Teppas Fågelberg snabbt och på ett hånfullt arrogant sätt avspisa alla lyssnare som ringer in med åsikter som inte överensstämmer med hans egna. NNär någon är engagerad för en viss fråga som inte passar herr Fågelberg, då byter han snabbt ämne och ställer en motfråga om något fullständigt irrelevant. Detta får fortgår år efter år utan att redaktionen ingriper.
Droppen tycker jag det är när Gina Dirawi som värd för programmet Musikhjälpen kunde förmedla sitt budskap till tittarna att ”våra politiker är ett gäng jävla idioter”, utan att någon efterföljande kommentar har meddelats från ansvarig redaktör.
Nu läser jag att en känd mediaprofil observerat trenden och ställer sig starkt kritisk till fenomenet.
Läs Staffan Doppings kritik mot åsiktsmedia drivet av licenspengar
Senaste kommentarerna