Seriöst företag?

Men alltså. Jag tror att jag blir vansinnig. Just nu råder jag precis ALLA som eventuellt funderar på att köpa ny dator att vända sig till vilket företag som helst förutom detta som vi haft kontakt med.

Undrar om det ens är lagligt att kräva förskottsbetalning och sen inte leverera produkterna… Sitta med nån annans pengar på kontot i över sextio dagar utan att leverera! Jag blir tokig. Och för övrigt helt flammig i ansiktet av ren ilska.

Undrar om det är lagligt att efter ett irirterat klagomål från Kund helt sonika AVBOKA denne kunds beställning… Och sen INTE BERÄTTA det för den redan ganska så rasande kunden!

Fortfarande behållandes kundens pengar! Och sen efter påtryckning hävda att det är en komponents fel att avbokningen var nödvändig. ’Men vi har gjort en ny’.

Det jag vet med säkerhet är att det inte på nåt sätt är kundvänligt och får rätt så allvarliga konsekvenser vad gäller deras trovärdighet och seriositet. De har en hel A4 sida med pytteliten, väldigt kursiv text ang kundens ansvar gentemot dem. Mycket litet står det om kundens rättigheter.

Säljarens svar på mitt krav på kompensation, det slår alla rekord:
’Nä vi ger inte kompensation. Men när du handlar av oss nästa gång kan vi göra något’.

Eh. Tror de på allvar att de får tillbka mig som kund? Eller att nån jag känner som får höra den här historien till fullo kommer att göra det?

Dell. Ni kan få köpa en liten kurs om kommunikation av oss. Till ett ytterst facilt pris som vi naturligtvis skickar förskottsfaktura på. Eventuellt kommer vi att kunna leverera det ni betalat för. Men vi säger inte när. Det kan vi inte ge några garantier på.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.