Växa

 

”Vårt liv drar antingen ett streck över eller under vår bekännelse”

 

”Välsignad den man som sätter sin lit till Herren, som litar helt till Herren. Han blir som ett träd planterat nära vatten. Det sträcker sina rötter mot bäcken. Det har inget att frukta av hettan, bladen är alltid gröna. Det ängslas inte under torra år, upphör inte att bära frukt.”  Jer. 17:7-8

 

Att växa är väldigt naturligt, vi har alla varit med om det och resultatet av det är oftast positivt.

Vi kan växa på olika sätt och på olika områden i våra liv, vissa delar går fortare medan andra områden behöver hela livet.

Att växa innebär att det sker en mognad, av mognaden följer en frihet och ett avslappnat förhållningssätt som sätter ens energi och handlingskraft i god funktion.

Detta vill Herren se hos var och en av oss och då är frågan hur vi ställer oss till att vilja växa!

Herren vill hjälpa oss var och en att komma vidare med våra liv för att vi var och en skall må bättre, landa i oss själva med de gåvor och talanger som Gud har skapat oss med.

I vår kyrka sjunger vi ”Kom, kom och berör mig, forma mig Du efter dina hjärtslag…”

Att som kristen växa är inte i första hand något som syns på ytan utan sker i hjärtat mitt.

För mig började det med att jag ville bli en kristen, ta emot Jesus i mitt liv, umgås med honom i bön,

läsa Bibeln och andra bra böcker, vara med på gudstjänster och andra samlingar i kyrkan, umgås med kristna vänner, be tillsammans, ta del av undervisning och förbön. Kyrkan har blivit mitt andra hem.

Detta har blivit en god grund i mitt liv tillsammans med samtal och själavård som hjälper mig vidare,

så ens liv djupnar i Gud och dessa rötter inte rycks upp så lätt när livet svajar och det är tufft och svårt.

Om man är mån om sitt inre liv dvs. rötterna så lyser det upp det yttre, en fräschhet genomsyrar ens liv. Ens egna hjärtslag börjar slå i takt med Guds hjärtslag.

Margareta Lundmark

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.