Jag har tänkt att marknads-

 anpassa min blogg. Slimma till organisationen och omfördela resurserna för att maximera kärnvärdena. Först började jag med att dela upp arbetet på ett betydligt krångligare, kreativare och kritikanpassat sätt. Alltså jag sparkade hela ekonomienheten- som ändå var överdimensionerad, även layoutarn fick gå liksom fotografen och filmaren, sedan informationschefen, säkerhetsansvarige och så sålde jag hela lagret av gamla dammiga idéer på Blocket.

Värst av allt var att hon som bryggde kaffet (vad hette hon nu igen? Den korta mörka… Julia? Nej, hon var före) fick jag en smärre övergångssumma för när jag sålde henne (nej- inte SÅLDE, man säljer väl inte anställda som guldfiskar eller fotbollsspelare; lät henne gå vidare i karriären, heter det). 

Så nu står ni inför en helt ny blogg. Ta-da! 

Färgstarka kåserier, knivskarpa analyser, vidgade vyer, ett vrålstarkt team, ett konkurrenskraftigt koncept, nya ekonomiska ramar, EU-anpassad juristexpertis, appar i massor, självhjälpande tips, råd och stöd i livets svåra val och så bara pulverkaffe.

Etiketter: , , , , , ,

En kommentar

  1. Dordi

    Du är smartare än regeringskansliet! Se ”Uppdrag granskning” om du inte gjort det än! De är amatörer. De sparade på allt, men inte lika listigt som du, de sålde de trasiga och sjuka och köpte unga och nya, men det är ännu bättre att som du bara byta ut Julia och kaffebryggaren mot pulverkaffe. Man skulle kunna byta ut statsråden också mot något och spara ännu mer pengar, men mot vad? Mia, ge regeringskansliet ett svar, du som har massor med självhäftande tips och råd i livets svåra val!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.