Vågar jag ha mina kläder?
Många ”högt uppsatta” begår brott och fattar felaktiga beslut läser man ju om dagligen. Enligt Polis, myndigeheter är det ju kläderna som gör brottet. Min artikel har inget med bilden att göra, men tycker den säger en del ändå.
Vem bestämmer va jag ska ha på mig?
Nog verkar Polisen Norrut ha lite att göra nu. I artiklar kan man läsa hur dom nu tillsammans med andra myndigheter och kommuner börjar samarbeta mot den ökade brottsligheten. Så längt iofs bra, men hur är tillvägagångssättet då?
Dom börjar med att säga -skinnväst med tryck tillika brottsling och skall förtryckas och dömas för sin klädsel? Jag kan då inte se det på annat sätt.
Vidare hotas krögarna i kommunerna med att börja neka alla människor med skinnvästar med emblem tillträde. Annars finns risk för att ert alkoholtillstånd dras in läste jag också.
Hörde att vissa krogar i Umeå börjat neka både skinnvästar och t.ex jackor med bilmärke broderat tillstånd att komma in? Hoppas detta är dåligt skitprat bara. Annars måste man ju fundera om inte krögarna diskriminerar och bör få sina tillstånd för alkohol indragna eller iaf prövade på nytt.
Att det finns grupper som representerar brott vet jag. Dom grupperna som bär skinnväst som en symbolisk klädsel är inte ens 1 procent. Resterande 99 procent ska därför nu enligt Polisen och krögare och andra myndigheter bl.a bli lidande och dömda som kriminella organisation.
Idrottsklubbarna använder en s.k Gympadräkt/fritidsoverall med deras logo och bil och MC klubbar bär skinnvästar eller jackor, kepsar t.ex. Vad är skillnaden?
Varför ska polis och myndighetr och krögare få diskriminera motorkulturen?
Är det människan eller kläderna som gör brottet?
Nej gott folk. Blir du nekad att komma in någonstans, glöm inte att det är förbjudet att diskriminera folk. Även för Polis och krögare.
Personligen vill jag säga att jag ALDRIG känt mig diskrimenard av Umeås Poliser eller krögare. Inte ännu iaf.
Cruis on men ta det lugnt i påsk
//BP
Senaste kommentarerna