Jag undviker att bli lurad

Jag lämnar bilen på Mekonomen Ersboda. Där känner jag mig trygg iaf oavsett vad felet är.

Men många bilverkstäder följer biltillverkarnas anvisningar och krav för hur en service ska gå till enl rapport från Motormännen.

 

För att du ska känna dig så trygg som möjligt när du lämnar in bilen. 
Begär ett kostnadsförslag skriftligt. Det är viktigt att du får papper på priset och hur lång tid reparationen kommer att ta och vad som ingår.
 
När bilen är på verkstaden – 
Var nåbar. Se till att verkstaden kan få tag på dig. De är skyldiga att diskutera tilläggsarbeten med dig om det inte handlar om enklare och billigare saker.
 
När bilen är klar
 – Kontrollera tillsammans med verkstaden att de har skrivit ett komplett serviceprotokoll, fyllt i serviceboken och skrivit ut kompletta kvitton. Har verkstaden lämnat en prisuppgift så får det faktiska priset inte bli mer än 15 procent dyrare.
 
Spara allt. Kvitton, mejl, serviceprotokoll, prisförslag med mera. Kan vara helt avgörande vid en eventuell framtida tvist. Är du missnöjd med något? Klaga direkt.
 
Be inte mig om hjälp. Du får igen den så här.Större klåpare finns inte;)
 
Gomorron!!
 
//Big Papa

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.