Så vår det dags för järnvägarna. Vi sitter…

Så vår det dags för järnvägarna. Vi sitter med röstkorten i högsta hugg för att ge den knuff i rätt riktning. Vi ska ha rälstrafik mellan Lse och Ume

4 kommentarer

  1. Mimmi

    Kommer aldrig att rösta på MP! Ni bara gynnar manlig jobbsektor, givetvis på bekostnad av den kvinnliga. Hur många miljarder tror du att järnvägstrafiken, med kanske bara en eller två resenärer, kostar oss skattebetarare? Ni gör allt för att avfolka norrland i rask takt.

  2. Mr Cool

    Flumtomtarna från MP förnekar sig aldrig….vill minnas att Inlandsbanan under åratal uppvisat dålig lönsamhet och nu går endast ett fåtal turisttåg där. Men jag utgår ifrån att ”andra” som aldrig åker tåg skall finansiera de få resande via skattsedeln. Botniabanan kommer också att kosta skattebetalarna enorma summor. Att transportera medelst tåg är FÖR DYRT och det är av den anledningen det mesta sker på landsväg. Prova att skicka ett paket med järnväg kontra Bilspedition så får ni se. Klart det kan bli konkurrennskraftigt om ni höjer drivmedelsskatten till 50 kr litern. MP har spårat ur helt

  3. mia

    Det är väl helt underbart att vi får tillbaks persontrafiken på järnvägen i inlandet.
    Åkte ofta tåg/rälsbuss när det fanns den möjligheten.
    Vi får väl se det som ett komplement till busstrafiken,vilket kan behövas eftersom det väldigt ofta är fullsatt vissa tider när man åker buss mellan Lycksele och Umeå.
    Sen kan man ju även önska att man så småningom även kommer att kunna ta tåget ända till Mo i Rana.

  4. Krister Klermalm

    På senare år har trafiken ökat på inlandsbanan. Och mer ska det satsas av person-, turism- och gods-trafik på inlandsbanan. Godstrafiken går bra där och har förstärkt banan på vissa sträckor som bl a skogbolagen önskat att det ska göras.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.