Vicke Lilltroll

Synd att inte klaga !!

Miljövänligt ,nja inte om man studerar denna process närmare.

Matthias Schmidt, verkställande direktör för återvinningsföretaget Erlos, är förvånad. Hans bransch hade faktiskt förväntat sig att först om åtta eller tio år skulle de översvämmas av batterier från de elbilar som nu produceras . Fordonsindustrin räknar med den livslängden för batteriet, den viktigaste komponenten i en elbil.

Faktum är att tusentals ton drivbatterier redan hamnar hos skrotfirmor. “Vi kunde aldrig tänka oss att så stora mängder skulle komma efter så kort tid”, säger Schmidt. Hans företag och konkurrenten Duesenfeld, som båda har specialiserat sig på återvinning av bilbatterier, har i år tagit emot mer än 4000 ton batterier från nästan alla modeller av elbilar – inklusive sådana som nyligen har kommit ut på marknaden.litiumet, som inte går att återvinna  används, i stället och ”byggnadsmaterial”, det vill säga används som utfyllnad i cement.Låter ju inte så bra , men detta är baksidan som istället blir förödande för miljön

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.