Växeln hallå hallå

Vår fasta telefon funkar inte. Alltså blev jag ålagd att ringa och felanmäla. Jag som inte ens vet vad vi har för operatör numera. Jag letade fram en räkning och hittade numret till det aktuella bolaget. Efter tio minuter i telefonkö meddelade en ung dam i kundtjänst att vi skulle dra ur den felande telefonen ur jacket och ha den ur-dragen i 30 minuter innan vi provade med en annan telefon i jacket. Funkade inte det skulle vi felanmäla igen.

Jag berättade att vi hade uppskattningsvis sju jack runt om i huset och undrade vilken telefon vi skulle dra ur? Det är ju omöjligt att avgöra vilken av telefonerna som felar i så fall.
Till svar fick jag att vi skulle dra ur samtliga telefoner ur samtliga jack, vänta en halvtimme och sedan ta ytterligare en telefon för att plugga in i huvudjacket och om det inte funkade skulle jag ringa och ställa mig i deras förbannade telefonkö igen för en ny felanmälan.

Anton stirrade skräckslaget på mig. Han vet nämligen hur avigt till alla våra telefonjack sitter, bakom tunga bokhyllor, under inbyggda sängar, bakom tunga soffor.
"Men mamma hur många har en hel telefon som man inte använder som man bara testar jack med?"
Korrekt iakttagelse och berättigad fråga skulle jag säga.
Innan vi har fått loss alla telefoner och sen fått dit alla igen kommer jag att ha hunnit säga upp vårt fasta abonnemang.
Dessutom ger jag mig f-n på att det naturligtvis är berörda telebolags fel att telefonen är väck, då grannarna haft samma problem förra veckan.

Jag klarar mig med mobilen. Nu väntar jag på att någon av mina barn som inte har tillräckligt med pengar på sitt kontantkort för att vilja nyttja sin mobil, klättrar runt, kryper under, släpar och sliter för att lösgöra alla våra telefonjack så att jag kan ställa mig i evighetskön igen med ett "vad var det jag sa".

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.