Vicke Lilltroll

Synd att inte klaga !!

Bäst vi kör mindre bil då i Sverige ???

Kina står för en tredjedel av världens utsläpp av växthusgaser – och mycket pekar mot att man kommer att passera 40 procent innan årtiondets slut.
Samtidigt har landet paradoxalt nog fått en del beröm för sin klimatpolitik. Miljörörelsen i väst är naiv.

Men det fixar ju Sverige ,lägg ner allt och gå tillbaka till stenåldern. Alla de skattekronor vi slösar bort för att minska våra utsläpp vore bättre att satsa på andra länders utsläpp. Länder som tar över vår produktion som läggs ner på grund av utsläpp .Utsläpp som då enligt miljörörelsen minskat i Sverige men som bara flyttas till andra länder.

4 kommentarer

  1. leif

    Så snackar en SD:are, tänker inte längre än sin näsa.

    Tänk om vi kunde uppfinna att sätt för att minska utsläppen för bilar istället, så kunde vi sälja skiten till Kina och Indien så dom kan komma upp i samma levandsstandard som oss.

    Då kanske du skulle få pension när du bli tillräckligt gammal istället…

  2. tjalle (inläggsförfattare)

    Är nog så långt från SD man kan komma ,jobbar ibland ideellt för att hjälpa invandrare som kommer hit och har det svårt. Har 6 fadderbarn vi skänker pengar till varje månad .Hur hjälper du ?? Sen kan du sluta kasta skit här .Skärper du dig inte så kommer jag att blocka dig i framtiden och inte godkänna dina ettriga inlägg .Sen har jag redan ordnat min egen pension så det kvittar för min del om staten inte har några pengar kvar .Men synd om de som inte har i ”madrassen ”

  3. brorson

    Ja, tänk om vi kunde uppfinna att sätt för att minska utsläppen från bilar. Det har biltillverkarna redan gjort, men en tillverkare fuskade med utsläppsvärdena från sina dieselbilar, vilket har förstört hela branschen. Utsläppsvärdena hade inte minskat SÅ mycket som denna tillverkare påstod. Andra var bättre.

    Det går säkert att minska utsläppen ännu mer, exempelvis genom elektrisk kraftöverföring i stället för mekanisk (kardan), vilket också ger möjlighet att köra förbränningsmotorn på optimalt varvtal hela tiden, o.sv., samt sänkt prestanda topphastighet och acceleration), Med ett mindre batteri, kan energi sparas, när förbränningsmotorn levererar mer än som förbrukas av drivmotorerna, så att ett effekttillskott ges till ges vid omvända tillfällen. Vilket ger totalt minskad bränsleförbrukning, även frånräknat omvandlingsförlusterna vid i- och urladdning av batteriet, med ett energisnålt körsätt.

    Katalysator minskar de skadliga utsläppen. Koldioxiden är dock inte skadlig, utan tvärtom en förutsättning för allt liv på jorden. Om koldioxiden vore så farlig, som klimatalarmisterna påstår skulle varje människa dö av koldioxiden i sin egen utandningsluft, redan efter första andetaget. Elektrisk kraftöverföring i motvagnståg började tillverkas i Sverige (bland de första länderna i världen? redan 1912. Personbilar med elektrisk kraftöverföring började tillverkas i Japan 1997, alltså åttiofem år senare.

    Tänk bara vilken fantastisk utveckling både förbränninsmotorerna, elmotorerna och den övriga elektriska utrustningen har genomgått under den tiden. Detta upptog så mycket som en fjärdedel av vagnens hela längde i de förstas dieselektriska motorvagnarna. Effekten räckte till att dra en tillkopplad vagn, vilket innebar att dessa motorvagnståg kunde ersätta ett ångtåg för 100 passagerare. Först under 1950-talet hade tekniken utvecklats så att dieselektriska lok kunde ersätta ångloken även i tyngre tåg.

    Redan nu finns teknik för infångning av koldioxid ur atmosfären och för omvandling av den infångade koldioxiden till nya motorbränslen, för användning i konventioneklla förbränningsmotorer, och till nya råvaror, som kan ersätta framförallt den mijöskadliga plasten, men även trå och betong. Vilket kommer att fungera som ett komplement till växternas återupptag av koldioxid, när tekniken har förbättrats ytterligare och priserna på de nya produkterna har sjunkit till konkurrenskraftiga nivåer.

    Men koldioxidhalten i atmosfären kan sannolikt öka ganska mycket innan den når en skadlig nivå, när det blir nödvändigt att hålla halten på samma nivå, vilket kallas koldioxidneutralitet. Vilket Kina, enligt landets egen målsättning, beräknas uppnå 2060 .Inte ens sign Leif som vill exportera ”skiten” till Kina och Indien, torde kunna ändra de ländernas planering. Det som Leif skriver, att vi sk tala om för dem hur de ska göra för att komma upp i samma levnadsstandard som vi, är ren rasism..

    • olle

      Det finns omkring 1000 aktiva vulkaner på jordens yta som kontinuerligt pumpar ut koldioxid och andra gaser, varav en massa giftiga sådana i atmosfären. Dessa utsläpp är ju inte påverkbara av människan
      utan kommer att resultera i global påverkan på temperatur och föroreningar i miljön, vare sig vi vill eller inte.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.