Twitter visade vägen till Xtraworks
MEDIA. Ledarsidan ställer sig avvaktande till Twitter på min fråga tidigare om varför man inte är där redan. Jag kan väl inte ge det ultimata svaret än efter att ha varit med så kort tid. Däremot tycker jag att det redan gett mig nya kontakter och snabb ny information. Människor i kontaktnätet växer hela tiden och genom att den som vill bidra till diskussionen måste hålla sig kort (mindre än 140 tecken) så blir det ständiga snabba flashar med ny information om allt från senaste nytt på gaza via BBC till webtips och liknande.
Genom twitter fick jag nu tipset om en annan site som testar gränserna för web 2.0 och social media nämligen Xtraworks. Idén med XtraWorks är att minska avstånden mellan kreatörer och uppdragsgivare. Inför öppen ridå framträder ett stort urval av annorlunda lösningar till låg kostnad samtidigt som uppdraget garanterat innebär att många människor ägnat tid och engagemang åt det aktuella problemet.
Genom att stimulera ett öppet arbetssätt ser vi hur webben än en gång bryter sönder vardagen för folk som tror att framtiden handlar om att värna sin upphovsrätt på det gamla sättet.
Spännande.
THOMAS HARTMAN
Mig hittar du förövrigt här på Twitter.
Senaste kommentarerna