Jan Nilssons blogg

En välda blandning...

Service

Just lunchad och inkommen från cykelinhandlingstur här hos min bror. En dotter kommer att bli glad en stund ikväll. Det var fullt godtagbar service på stället där den köptes.

Det kan man inte säga att det var på stället där en närstående handlade gräsklippare förra sommaren. Det var ’rätt’ ställe. Butiken där man Kan sina saker när det gäller jord, skog och trädgård.

Den aktuella klipparen var slut i lager, det fanns bara demontrationsexemplaret. Min sunt skeptiske släkting frågade om den var riktigt ihopskruvad, vilket den absolut skulle vara.
Efter första varvet på gräsmattan verkade gav klipparen inte riktigt samma solida kvalitetskänsla. Det visade sig att motorn höll på att falla av på grund av att alla fästdon hade ’rallat av’ och låg spridda över den stora gräsmattan.

Trycket i systemet var rätt högt när min anhörige samlade ihop kvarlevorna, stuvade in dem i bilen och drog iväg till ’experterna’.
Där möts han av ett nollställt ansikte som förklarar att de inte har några delar och råder honom att åka bort till en firma som både säljer och servar klippare m.m. Att reklamera skulle ta tid, mycket tid.

Det första de frågar när de ser den lika nya som obrukbara maskinen är om den är inköpt borta hos ’stora firman’ och att de inte hade kunnat hjälpa honom? Så var det.
Den här firman hade inte rätt bultar, men tog från en begagnad maskin och gjorde klipparen brukbar igen. Utan kostnad. ’-Se det som en reklamation’, sa killen som gjorde det.

Gissa var min släkting numera handlar saker för fritid och trädgård?
Hur överlever ställena som inte har service och vettigt bemötande?

Nu ska vi ut och skruva ihop en cykel. Viktiga saker. Då måste allt sitta fast.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.