Jan Nilssons blogg

En välda blandning...

Styggt mot telefonsäljarna?


Har tidigare nämnt de tilltagande problemen med telefonförsäljarna. En erfarenhet vi delar med många. De dominerar nu klart de inkommande samtalen på fasta telefonen.

Då vi inte på något lätt sätt kunnat ansluta oss till NIX har jag till slut börjat tillämpa ett litet specialråd jag fick. Några gånger när jag varit säker på att numret varit ett av våra trognaste call-center har jag helt enkelt svarat utan att svara. När jag dammsög som värst senast tryckte jag gröna luren och lät den stackars försäljaren lyssna till städmusiken som låg på "överrösta-dammsugaren-nivå".

Jag kan tycka synd om den lågbetalade telefonförsäljaren som möts av så mycket styggheter, men samtalsfrekvensen har sänkts och livskvaliteten har höjts.

Etiketter:

2 kommentarer

  1. Kristina T vns

    Man kan också, vilket enligt mig, ju inte kan vara styggt, göra så här: Telefonförsäljare brukar ju alltid fråga om man har tid en liten minut för att de ska få nå in med sitt budskap. Då kan man skynda sig att fråga om HAN/HON har tid en pyttestund och innan försäljaren har hunnit svara bjuda på riktig skönsång åt jokkmokks-jocke-hållet, förslagsvis Gulli gullan koko. Den har många verser och en tillräckligt löjlig refräng för att det ska bli tyst i andra änden ett bra tag. DET kan aldrig vara styggt! Men kanske (o)-snyggt!?

    Det där med dammsugaren var också ett tips! Sedan vi med framgång gick med i NIX, har de rackarna börjat ringa till mobilen i stället ;(

  2. Jan Nilsson

    Svar till Kristina T vns (2009-07-13 13:55)
    Jag kan inte texten till Gulli Gullan…
    Idag har vi i alla fall inte haft ett enda säljarsamtal, undrar om de varnar varandra för sådana som ”hindrar flödet” genom att inte lägga på?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.