Jan Nilssons blogg

En välda blandning...

Det går mot vår


Det kanske har med åldern att göra, jag börjar i alla fall nästan vara som min pappa när det gäller dagsljuset. Att åka till jobbet och ana att det är lite ljusare än igår är en glädje för en norrlänning.

Idag var det massor ljusare pga klar himmel och gårdagens sena kvällsengagemang i Umeå. Jag nyttjade flextiden och fick njuta av de vida maränliknande skogsvidderna som förbelystes av sollöftena från Guds himmel. Själva supermarängen, Ångermanbalen, var så väldigt vacker att jag åkte till bron över 92:an i Bjurholm och ställde upp stativ och kamera. Medan fingrarna nästan frös fast i metallen i 27 minus stannade kommunalråd Nyman till i sin bil. Han såg ut att undra hur det stod till med Nilsson. Hoppas kameran hanterade kylan, får se ikväll.

Nu ska jag checka in här på jobbet. Önskar er en god dag.

Etiketter: , , , ,

2 kommentarer

  1. lf

    Du jobbar ju inom skolan.Min rubrik blir ”Reklam till varje pris”.De sista veckorna har vi ju sett att mycket läggs ned på reklam som kanske skulle gå till undervisning.Om jag har uppfattat reklam rätt så vill man anse att man är bäst.
    För man kan väl inte göra reklam i stil med att vår skola är skaplig men inte bäst,eller?
    Men om man utgår att man är bäst.Då är väl reklamen att alla skolor är bäst.
    Då uppstår ett problem,vilken skola skall man då välja? Det är här jag anser att klasskillnaderna kommer in. Vilken neutral instans kan hjälpa och vägleda de som inte har föräldrar som har kontakter och resurser?
    På 30,40-talet fanns dessa klyftor.Jag har själv upplevt dessa.Men socialdemokraterna drev igenom en politik där arbetarbarn fick möjligheten att studera.Låt oss inte vrida klockan tillbaka.
    Sen några andra funderingar:
    Finns det någon undersökning som bevisar att om man satsar mycket på reklam då får man bättre studieresultat?

Lämna ett svar till lf Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.