Helsidesannonskampanj
Är det fler som har upptäckt att VK kör med någon slags kampanj med helsidesannonser.
Jag misstänker starkt att det är en marknadsföringstaktiskt grej från tidningen men för oss läsare blir man lite fundersam över att det känns väldigt MÅNGA annonser i förhållande till allt annat. Säkert bara för att de är så stora. Förut så fastnade ögat direkt på en helsidesannons vilket det inte gör idag på samma sätt.
I något av de nätverk jag är med i så berättade någon om den smarta marknadsföringen som Ballerina och Kalles Kaviar har kört med. Väldigt medvetet och inriktat fast vi vanliga människor inte fattar det. Tanken är nämligen att skapa mer intresse för den ursprungliga produkten genom att locka oss med;
Kaviar med banansmak etc
Ballerina med en massa andra smaker etc
Dessa specialframtagna nya smakerna är liksom gjorda i en begränsad upplaga och till för att locka oss att prova för att minnas att ursprungsprodukten är så mycket bättre. Så då kommer vi ihåg produkten igen och börjar köpa den. Och den "specialframtagna smaken" försvinner igen från marknanden.
Visst var det Ballerina som även hade en slags tävling som man var med i och röstade fram smaker. Några blev kvar tror jag och andra försvann.
Senaste kommentarerna