Träning för Ovana – Dag 3

Träning för ovana – dag 3 

träning, ovana, 30 dagar, utmaning, halsozam

 

Varje dag, i 30 dagar framåt finns det ett 4 minuters träningsprogram inne på min facebooksida som du

hittar HÄR.  Följ med på en utmaning att påbörja att få tillbaka lite styrka och flås. Träning för ovana.

Du behöver inget särskilt utan mest en vilja att genomföra det lilla passet. Väl utfört så kommer sista vändorna att kännas.

Min uppvärmning
Jag brukar dra upp ljudet på en bra låt och dansa häcken av mig en stund. För dig som vill vara lite mer korrekt så finns här en liten video att följa, eller ta igen det som känns aktuellt.

rumpa, träning, ovana, hälsozam, onlinekurs

 

Dagens övningar – rumplyft och insida ben

 

Rumplyft – en övning för en av våra stora STARKA muskler. Håll balansen och jobba bakåt uppåt. Här med rakt ben men jag tycker jag får mer kontroll om jag böjer det lite.

Insida ben - i denna övning så tränar du det mesta runt lårbenen. Du behöver alla musklerna för att hålla ihop rörelsen. Jag upptäcker att jag är svagast i den inre muskeln. Viktigt att du har tyngdpunkt mitt mellan benen så du inte börjar belasta det yttre benet mer. Det är liksom en benböj men brett isär så det involverar en mängd fler muskler.

 

sidsteg, träning, ovana, hälsozam, onlinekurs

 

Ärligt – jag vet inte vem som har tagit bilderna. När man går så mycket utbildning som jag gjort får man ofta bara en bunt papper med bilder på.

 

Som ni säkert förstått har jag mer börjat jobba med min hemsida och mina mer seriösa inslag hittar ni där på
HälsoZam

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>